Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Emma - 19 oktober 2009 20:11

Igår gick besöksstatistiken i topp när det var hela 47 unika besökare som tittat in på min blogg. Roligt eftersom besöksstatistiken annars brukar vara som sämst på helgen.
 
Igår var jag lite öm både i knät och hela utsidan av benet upp till höften, idag känns det redan bättre så det var helt klart värt det! Men visst är det frustrerande att jag troligen måste fortsätta ta det lungt med löpning alternativt inte springa alls. Denna vecka är det dock två löppass som gäller, Natt KM med Täby OK på torsdag (ha ha vad jag kommer att irra!) och KM med Stockholm Multisport på lördag.
 
Jämförde vår första OLsträcka i lördags med de andra klasserna (mix lång och kort herr). http://www.obasen.nu/winsplits/online/sv/default.asp?page=classes&databaseId=12975&ct=true Vi var 6 minuter långsammare än bästa herrlag men 7-8 minuter snabbare än bästa mixlag i långa klassen. Dock är det lite orättvist att jämföra med långa klassen, de hade varit ute i 4,5 timme när de startade OL-sträckan, vi hade bara paddlat i ca 50 min.... Först tyckte jag det lät bra att bara tappa 6 minuter på bästa herrlag men OL-sträckan var ca 7 km verklig väg så det betyder att de springer varje km knappa 1 min snabbare än oss och det är mycket, det vet alla som testar springa en kilometer på 4.30 istället för 5:30.... Den lilla omvägen som jag skrev att vi gjorde på OLen resulterade faktiskt bara i 30 sekunder förlorade mot de bästa (vi var 3a på delsträckan) så det kan knappast räknas som en bom :-)
 
Jag glömde också att nämna att banorna i lördags var riktigt bra! Ganska skönt att slippa repmoment och bara kunna köra på utan stopp i exakt 3 timmar. Vi hade också Markus som var support vid varje växling, lyxigt att ha någon som ställer fram vätska, kartor, skor och draglina :-)

Ovido - Quiz & Flashcards