Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Emma - 9 oktober 2009 09:56

När vi gick i mål på Femmans Multisport race förra helgen sa Markus direkt efter målgång att han inte ville starta Raid Uppsala http://www.multisportsm.se/. På måndagen hade jag övertalat honom till korta klassen, vi har en hel del att kämpa om, det finns en stor risk att vi hamnar på 3e plats i totalen, se http://www.multisport.se/nyheter/nyhet.p...yhet.php?id=810 (jag och Markus heter Stockholm Multisport E&M). Men jag är sugen på långa klassen, dvs SM-klassen! När jag fick ont i knät glömde jag helt bort att Markus och min plan hela säsongen var att avsluta med långa klassen i Uppsala. Framförallt för att prova på och veta om vi vill fortsätta med lång klass nästa år. När PM med sträckningen över SM-klassen publicerades insåg jag att det inte skulle bli mer löpning än t.ex korta klassen i Göteborg och helt plötsligt var det återigen möjligt att starta. Nu är det fredag och Markus är övertalad :-) Nu återstår att se om vi håller oss friska och hela genom helgen sedan bestämmer vi oss helt!


Det är faktiskt lite tråkigt att man år efter år har Multisport SM som en deltävling i Svenska Cupen. Jag tror det finns många lag i korta klassen som skulle vilja ställa upp men kampen om totalen i korta klassen är jämn och många avstår säkert därför. Jag vet att vi i korta klassen inte kan slåss om medaljerna i SM men det kan var kul att kämpa t.ex plats 8a också. Hoppas att Svenska Cupen och SM är olika tävlingar nästa år, det tror jag skulle vara en bra förändring!


Idag är jag ledig (har mycket ledighet att ta ut så jag passade på) men hittills har jag bara slöat. Jag väntar fortfarande på att det ska torka upp ute efter nattens regn så att jag kan åka inlines. SM-klassen har en Inlines-sträcka på 21 km så jag behöver verkligen träna!

Ovido - Quiz & Flashcards