Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

KM-helg

Av Emma - 26 oktober 2009 19:09


KM-tävlingen var verkligen jätterolig i lördags. Nästan alla moment innehöll OL så då kan jag bara tycka det är kul :-)
 
Punkt OL
Vi började med en punkt-OL där man skulle springa en snitslad bana med 6 kontroller. Vid varje kontroll skulle man märka med en nål var på kartan man befann sig. Maxtiden var väldigt tigth tilltagen och jag gissar att jag missade att pricka rätt pga stress på slutet. Inga resultat har kommit så jag vet inte hur det gick för mig :-)
 
Kajakpaddling
Paddlingen skulle ske i havskajaker, shit vad det var tungt! Länge sedan jag fick sådan mjölksyra i armarna :-) Förrutom vändningarna (jag hade cheddarn nere) så gick det ok för mig, jag var 3a av 8 tjejer.
 
MTB-Rogaing 1 h
Karta i startögonblicket är inte lätt när det är Rogaining som gäller. Här hade jag egentligen tänkt att hänga Markus men i stressen gav jag mig iväg själv istället. Vissa kontroller låg inne på tekniska stigar och där fick jag ägna mig åt att springa. På grus/löparslingorna kände jag mig däremot ganska stark. Vet inte heller här något resultat men det kändes helt ok.
 
OL-Rogaing 1h
1 minut innan start kom jag på idén att hänga Markus på denna sträcka istället. När alla får kartorna tittar jag inte ens på den utan letar upp Markus rygg :-) Sedan följer jag hans rygg slaviskt men är tvungen att ge upp på slutet mot kontroll 3 (en långsträcka). Markus är för löpstark för mig helt enkelt. Nu är jag visserligen glad att jag inte kunde hänga Markus, denna OL var bland det roligaste jag gjort! Jag spikade varenda kontroll utom en kontroll där jag hängde Natalia (= orienterare), tydligen ett dumt val visade det sig. Jag fick dessutom sällskap av Niklas som hängde mig, tänk att någon väljer att hänga mig, vem hade trott det när jag höll i en karta för första gången för 3 år sedan (bortsett från skol-orienteringen) :-)
 
Tyvärr slutade jag och Niklas dagen med att vilja lite för mycket, vi plockade en 50p-kontroll som vi borde ha låtit bli. På vägen tillbaka inser vi att vi kommer bli sena och springer allt vad vi orkar. I stressen missar jag helt och hållet att en nerförslöpa avslutar med en enda stor brant. Branten är så pass lång och stor (vi får klätra upp igen) att vi missar 5 min extra på denna klantiga miss från mig :-( 10 min sena och 100p i avdrag förstör dagen. Jag kom 4a av 8 tjejer och visst hade jag hoppats på topp 3.
 
Jag är jättenöjd med insatsen ända fram till de sista 10 minuterna. Orienteringen, löpformen och cykelformen känns bra och jag fick varken ont i knät i lördags eller på natt-KM i torsdag. Undrar om jag vågar börja träna lite löpning igen?
 
KM-dagen avslutades med KM-fest, öl i bastun samt en flaska vin. Bättre dag får man nog leta efter!
 
Söndagen? Ja, den var lite segare :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards